24. nov. 2011

Kuhamo skupaj V.

PASTEIS DE BELEM

Pasteis de Belem so portugalski jajčno-smetanovi kolački, znamenita slaščica, ki naj bi jo v 18. stoletju začele izdelovati nune v samostanu Mosteiro dos Jeronimos v Belemu pri Lizboni. Recept je še danes skrivnost, to je ena izmed zelo okusnih različic priprave kolačkov.
»Javno« so to slaščico začeli prodajati leta 1837 v slavni slaščičarni, ki se imenuje Casa Pasteis de Belem. Še danes je to najbolj popularna slaščičarna v Belemu, kjer turisti na prazno mizo čakajo tudi uro ali več.

Sestavine:
1 zavitek kupljenega listnatega testa (jaz kupim tistega, ki ga je potrebno odtajat in razvaljat, sta pa dva kosa v paketu)
1 sladka smetana
3 dcl mleka
60 g sladkorja v prahu
3 rumenjaki
25 g moke
2 vanili sladkorja
1 ščepec soli
2 žlici limoninega soka
maslo za mazanje pekača

Sestavine so približne, saj vsak sam ugotovi, koliko mase potrebuje za svoj pekač. Jaz uporabljam en kovinski pekač za mafine (kjer se naenkrat speče 12 kosov) ter dva silikonska pekača (vsak po 6 mafinov), ki sta si tudi različna, tako da boste sami po prvi peki ugotovili, koliko mase potrebujete za testo. Tako dodate manj ali več mleka.

V posodo vlij mleko, smetano, vanili sladkor in sladkor v prahu. Segrevaj na srednjem ognju in vmes mešaj, da dobiš gladko zmes.
V drugo skledo vsuj moko in sol ter med mešanjem prilivaj prvo toplo zmes. Dodaj rumenjake in limonin sok. Dobro premešaj (jaz kar zmiksam).
Notranjost pekača premaži z maslom. V modelčke položi kroge listnatega testa (jaz uporabim kozarec, premer kroga je cca 10 cm), ki si ga razvaljal na cca 2 mm debelo. Zlij zmes v modelčke. Peci cca 20 min na 250 stopinjah. Kolački so pečeni, ko se na površini pojavijo okrogle rjave lise. Jaz nastavim na ventilacijski način in pečem v dveh nadstropjih. Iz teh sestavin sem nazadnje dobila cca 27 kolačkov.

Dober tek!

Ni komentarjev: